A sajto kulonosen felkapott minket, miota az uj miniszterelnok es a fogyatekosugyi megbizott betoppantak egy szep reggel. Azota majd' minden nap hivnak minket, ma is beszeltem egy ujsagiroval. Az egyik nap Pici Blansit interjuvoltak meg, azelott Szipi adott telefonos interjut. 

Szoval mondom, hipp-hopp megszerveztek a miniszterelnok latogatasat. Abban a pillanatban, ahogy eldontotte, eljon, semmibe nem volt beleszolasunk. A miniszterelnok hivatal szombaton hajnalban beallitott, felmerte a terepet az osszes veszkijarattal es veszelyforrassal. Berendeztek egy termet, a sarkokba elethu viragokat allitottak, es szigoru ulesrendet csinaltak. Vasarnap reggeltol a média tomegesen alldogalt a parkoloban, az egesz utcat lezartak. Hemzsegtek az elnok testorei es az elharitosok gepfegyverekkel. A varosbeliek megneszeltek az uj miniszterelnok jovetelet es a lezarasok menten gyulekeztek. Neki alltam az egyik biztonsagival alkudozni, hatha beenged a parkoloba, de nem volt vicces kedveben. Mire talaltam parkolohelyet, a kamerak ki voltak hegyzve. Atbillegtem elottuk a tizenot centis magassarkumban mint egy csinos hazimacska a hatalmas, lancon tartott kutyak elott; az igazgato elem rohant es levonszolt a tereprol "mindjart itt vannak, gyereeeee maaaaar!" suttogassal. A miniszterelnok beszelgetett velunk, aztan ajandekot adott es korbe jarta a mar megnyitott reszt. En Szipi mogott ultem, aki csodalatosan csinos volt: oltonyben es nyakkendoben, frissen nyirt hajjal, amirol megkerdezte: " hatul egyenes? Mert oldalt elcsesztem!" ("Nekem jonak tunik..." - valaszoltam zavartan hirtelen kozelsegetol) 

A helyszinen mindent a miniszterelnoki  hivatal intezett, meg sem mozdulhattunk az engedelyuk nelkul. A szemelyi asszisztensek ugrasra keszen lestek, hogy kiszolgaljak a ket minisztert, elvegyek  a kezukbol a papirt, tollat adjanak nekik, vagy barkit felretoljanak. Elneztem a nalamnal csak nehany evvel fiatalabb asszisztenst, ahogy mar-mar esztetikusan surgott-forgott embere korul: egyetlen feleseges mozdulata nem volt, mindig tudta, miert es hova lep, kerdes nelkul kitalalta mindenre a valaszt. En nem tudnek ilyen jellegu munkat csinalni es igy szolgalni, elkepesztett a hatarozottsaga es ez a szorongas-mentesseg, amivel lubickolt a legmagasabb protokolok kozt. 

A legkozelebbi nagy dobas ket het mulva a a legfelsobb egeszsegugyi szerv igazgatojanak latogatasa lesz.